Спосіб навчання

images (2)Який спосіб навчання обрати? Що краще: займатися індивідуально з викладачем, піти в групу в мовній школі чи вчити мову самостійно?

Це питання цікавить багатьох. Тому розглянемо його з точки зору отримуваного результату.

Відповідь багато в чому залежить від початкових передумов: рівня того, хто вивчає чи хоче вивчати мову, мети, фінансових можливостей, вільного часу. Однозначну відповідь дати складно. Але ми спробуємо.

Візьмемо декілька типових ситуацій і на їх прикладах спробуємо розібратися.

Навіщо Вам потрібна англійська мова і скільки часу Ви маєте на її вивчення?

Ось декілька типових відповідей:

-Я нікуди не поспішаю, англійська мені потрібна для себе/для роботи/для мандрівок.

-Рятуйте! Мені треба здавати екзамен/залік/тест через Х днів!

-Я вчу англійську мову все життя: в школі, в інституті, на курсах, самостійно (потрібне підкреслити). Хочу, нарешті, щось знати.

-Колись все знав (а). Хочу все згадати.

-В мене скоро відрядження за кордон. Не хочу осоромитись.

-Хочу мати кращі оцінки в школі/інституті.

Розглянемо кожну із ситуацій.

images (3)Я нікуди не поспішаю, англійська мені потрібна для себе/для роботи/для мандрівок.

Часу багато, кінцева мета чітко не сформована.

Тут у Вас абсолютна свобода вибору. Якщо є бажання і посидючість для самостійних "вилазок" у світ незнайомої мови, то можна займатися самостійно. Якщо важливими є увага і контроль за процесом навчання, то Вам підійдуть індивідуальні заняття. Якщо прагнете спілкування з такими ж як Ви слухачами, хочете порівняти себе з іншими, потребуєте розміреної програми занять, то Вам підійде мовна школа. У школі Ви, ймовірно, знайдете однодумців, з якими можна обговорити свій поступ у вивченні мови чи ж потеревенити про спільні інтереси (бажано англійською).

Слід зазначити, що самостійне навчання не рекомендується для учнів на "нульовому" або початковому рівнях. На цих етапах навчання важливо виробити первинні навички вимови і азів граматики. Будь-які помилки, допущені на цьому етапі, швидше за все, доведеться виправляти в майбутньому, а це завжди складніше, ніж відразу навчиться правильно. Отже, краще початковий етап навчання здійснити під керівництвом викладачем – в групі або ж індивідуально.

Підсумковий рейтинг: 1. мовна школа, 2. індивідуальні заняття

завантаженняРятуйте! Мені треба здавати екзамен/залік/тест через Х днів!

Часу мало, мета – скласти іспит.

У ситуаціях? коли часу до іспиту мало, самостійне навчання можливе лише для тих, хто вже має необхідні для іспиту знання. Їм залишається самостійно підготуватися до формату іспиту. Хоча навіть в цьому випадку допомога кваліфікованого викладача не завадить. У нашій практиці були випадки, коли люди через нерозуміння формату іспиту (скажімо, IELTS) не справлялися із завданням: невірно трактували вказівки – особливо це небезпечно в читанні IELTS, чи неправильно розраховували час для виконання письмого завдання. Після занять із викладачем, спрямованих на чітке розуміння іспиту, ці люди отримували набагато вищі бали.

Курс для підготовки до іспиту в мовній школі є для того, хто має попереду ще досить часу. Курс, котрий готує до іспиту – будь-якого формату чи рівня – має свою програму, і якщо у Вас виникнуть специфічні проблеми, то для їх усунення потрібно буде попрацювати самостійно або ж індивідуально з викладачем. Але після завершення курсу у Вас буде розуміння як самого предмету, так і формату іспиту.

Підсумковий рейтинг: 1. індивідуальні заняття; 2. мовна школа; 3. самостійно.

_widaLqVDAЯ вчу англійську мову все життя: в школі, в інституті, на курсах, самостійно (потрібне підкреслити). Хочу, нарешті, щось знати.

Час є, мета – виправити помилки попереднього навчання.

Спочатку Вам потрібно здійснити діагностику Ваших знань. Будемо сподіватись, що у Вас нема хронічного захворювання, підхопленого від нефахових викладачів і горе-репетиторів, – а саме відсутність навичок мови і, як наслідок, невпевненість у своїх здібностях. Ми чули не раз перед першим заняттям – В мене нема здібностей до мов, або – В мене погана пам’ять. Ці фрази – результат некоректної попередньої викладацької діяльності. Найцікавіше, що ті ж самі люди з поганою пам'яттю і відсутністю здібностей, після декількох занять могли запам'ятовувати нові слова, швидко будувати речення і сходу відповідати на репліки в рольових ситуаціях.

Якщо Ви довго вчили і так і не навчилися розмовляти, то Вам потрібна група, де цю розмову можна вести із рівними собі під керівництвом професійного викладача. Якщо ж і в групі не вдасться подолати бар’єр, тоді варто займатись індивідуально, принаймні якийсь час – щоб виправити всі попередні викладацькі помилки.

Підсумковий рейтинг: 1. група відповідного рівня, 2.індивідуальні заняття із професійним і добросовісним викладачем з подальшим доєднанням до групи .

Graphic-for-memory-poster1

 

Колись все знав (а). Хочу все згадати

Час є, мета – відновити в пам'яті забуті знання.

Це той випадок, коли можна сміливо рекомендувати як самостійне навчання, так і мовну школу. Але самостійно навчатися нецікаво і непродуктивно – відсутній стимул і зовнішній контроль. А в мовній школі набагато веселіше, можна порівняти себе з іншими, та й викладач контролює ситуацію.

Підсумковий рейтинг: 1. мовна школа; 2. самостійно;

завантаження (2)В мене скоро відрядження за кордон. Не хочу осоромитись

Часу мало, мета – розмовна бізнес англійська

При базовому рівні мови тут, як і у випадку "експрес" підготовки до іспитів, найкращий варіант – інтенсивне заняття з репетитором. Цей метод дозволить Вам опрацювати велику кількість матеріалу в стислі терміни.

Якщо ж відрядження не ’завтра’, то заняття в групі відповідного рівня допоможуть подолати мовний бар’єр і розвинути навики спілкування. Звичайно, можна почитати розмовник або підручник "бізнес-англійська в літаку", але тоді будь-яку, навіть найпростішу фразу доведеться вишукувати в розмовнику. А про обмін фразами годі й говорити.

Підсумковий рейтинг: 1. індивідуальні заняття, 2.. заняття в мовній школі

завантаження (1)Хочу мати кращі оцінки в школі/інституті

Час є, мета – покращити рівень знань

Основні проблеми вивчення мови в сучасній середній школі чи вищому навчальному закладі – це практично завжди застарілі програми і великі групи людей різного рівня. Навіть відданий своїй професії вчитель небагато досягне в різнорівневій групі, де 15 учнів, а викладач вузу просто не має часу на пояснення основ мови, бо програма вимагає подати декілька сотень фахових слів і прочитати декілька десятків фахових текстів (на жаль, не завжди автентичних).

Самостійна робота, звичайно, в цій ситуації можлива, але не завжди можливо зрозуміти, що ж "не так" і як це виправити. Натомість, заняття в групі в мовній школі допоможуть школяреві чи студентові почуватися впевненіше – там всі практично однакового рівня, поступово зникає невпевненість в своїх силах і виникає бажання продемонструвати отримані знання в школі чи інституті. А там, дивись, шкільний вчитель чи інститутський викладач відчує, що Ви не просто присутні на занятті, а розумієте, про що йдеться.

Якщо ж потрібно ’конвертувати’ отримані знання в якийсь конкретний результат – іспит, залік, ДПА чи ЗНО, а цілковитої впевненості ще нема, то тут завжди допоможуть індивідуальні заняття.

Підсумковий рейтинг: 1. мовна школа, 2. індивідуальні заняття.